Pierwszy Dzień Wiosny 21 marca br. obchodziliśmy w naszej szkole Pierwszy Dzień Wiosny zorganizowany przez Samorząd Uczniowski. Z tej okazji uczniowie ubrali się w kolorowe stroje z wiosennymi akcentami, a mundurki i podręczniki zostawili w domach.

Świętowanie rozpoczęło się od stworzenia podobizny Pani Wiosny dowolną techniką. Zadanie to uczniowie wykonywali w grupach, co przyczyniło się do pogłębienia współpracy w zespołach klasowych. Społeczność uczniowska wykazała się olbrzymią kreatywnością, a jej wytwory ozdobiły szkolne korytarze.

Kolejna część dnia upłynęła na grach i zabawach na świeżym powietrzu. Uczniowie grali w piłkę, korzystali ze sprzętów sportowych, bawili się na placu zabaw i pokonywali tor przeszkód.

Po przerwie spędzonej na boisku szkolnym przyszedł czas na przygotowywany wspólnymi siłami posiłek. Nie zabrakło wiosennych sałatek oraz zdrowych kanapek i koktajli, a także odrobiny słodkości w postaci pysznych gofrów. Na zakończenie tego wyjątkowego dnia uczniowie uczyli się zdrowej rywalizacji, grając w gry planszowe i karciane.

Pierwszego Dnia Wiosny odbył się także coroczny przegląd uzdolnień ,,Mamy Talenty’’. Uczniowie prezentowali swoje talenty na dwóch poziomach wiekowych. Po burzliwych obradach jury wyłoniło zwycięzców:

Klasy 1-3:

- I miejsce - Bianka Pytlik-Kryjom (gra na instrumencie),

- II miejsce - Krzysztof Chomiak (taniec),

- III miejsce Olga Matysiak (gimnastyka),

- wyróżnienia: Lena Łąkowska (recytacja), Nikodem Stodolny (własna twórczość literacka).

Klasy 4-8:

- I miejsce - Martyna Barczyńska (rysunek),

- II miejsce - Julia Zimniak (śpiew i gra na instrumencie),

- III miejsce - Natalia Wolf (gra na instrumencie),

- wyróżnienia: Nadia Aleksandrzak (własna twórczość literacka), Anna Wiącek (gra na instrumencie, śpiew).

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy! Wydarzeniem towarzyszącym były szkolne obchody Światowego Dnia Zespołu Downa. Chcąc zwrócić uwagę na potrzeby osób z zespołem Downa, uczniowie założyli kolorowe skarpetki.

Wspólnie spędzony czas był świetną okazją nie tylko do zabawy, ale także do integracji zespołów klasowych i poprawy relacji rówieśniczych, co wspaniale wpisuje się w koncepcję Szkoły Promującej Zdrowie.