W maju br. uczniowie klasy 1c zakończyli realizację całorocznego projektu pt. „Przyłapani na dobrym zachowaniu”. Celem projektu było wyposażanie uczniów w wiedzę umożliwiającą zachowanie zgodnie z zasadami savoir – vivre, zachęcanie do kulturalnego zachowania w różnych sytuacjach i kształtowanie świadomości o wpływie dobrych manier na jakość kontaktów społecznych.

Pierwszoklasiści zapoznawali się z wyżej wymienionymi zasadami na podstawie wybranych opowiadań „Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci” Grzegorza Kasdepke oraz „Dobre maniery, czyli savoir-vivre dla dzieci” Joanny Krzyżanek. Uczniowie z zainteresowaniem słuchali kolejnych historii bohaterów podanych książek, wypowiadali się na ich temat, wykonywali różnorodne ćwiczenia, prace plastyczne, plakaty, oglądali filmiki edukacyjne oraz odgrywali scenki dramowe.

Wśród tematów dotyczących dobrego zachowania pojawiły się następujące zagadnienia:

- Dlaczego warto polubić dobre maniery?

- Powitania i pożegnania. Przedstawianie się. Odgrywanie scenek dramowych.

- Okazywanie szacunku innym w różnych sytuacjach.

- Jak przeprosić, poprosić, podziękować?

- Dobre maniery w domu, w szkole, na podwórku.

- Savoir – vivre przy stole. - Dobre maniery w miejscach publicznych.

- Kulturalnie przez telefon i w „sieci”.

Po przeprowadzeniu dziewięciu lekcji tematycznych uczniowie poznali podstawowe zasady savoir – vivre, wyposażyli się w wiedzę o kulturalnym zachowaniu oraz wychowaniu w duchu szacunku dla drugiego człowieka, w oparciu o najważniejsze wartości, takie jak prawda, dobro i piękno.

{gallery}ktualnosci/2022_2023/10_czerwiec/przylapani_na_dobrym{/gallery}