Klasy pierwsze realizowały kolejny moduł projektu „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”. Tym razem uczniowie zastanawiali się, skąd biorą się pamiątkowe przedmioty. Punktem wyjścia do rozważań był film, podczas którego pierwszoklasiści zapoznali się kilkoma historiami kolekcjonowanych przez bohaterkę filiżanek. Podczas omówienia filmu szybko okazało się, że właściwie każdy ma w domu filiżankę bądź kubek, które są dla nas lub naszych bliskich, cenne. Są drogie sercu, bo przywołują wspomnienia rodzinnych wyjazdów, uroczystości, odwiedzanych miejsc i spotykanych ludzi. Filiżanki i kubki pełne emocji stoją na naszych regałach i wywołują w nas m.in. radość, zachwyt, a nawet zaskoczenie.
Podczas zajęć pierwszoklasiści wykonywali papierowe filiżanki – kubki, które cechowała różnorodność barw. Uczniowie zastanawiali się, jakimi kolorami można byłoby przedstawić poszczególne emocje. Następnie, na podstawie odczytywanych przez nauczyciela opisu codziennych sytuacji, określali związane z nimi uczucia. Pojawiała się radość, smutek, złość, strach, zdumienie, a nawet wstręt.
Zabawy związane z emocjami, takie jak nazywanie czy ich udawanie, stanowią ważny element rozwoju emocjonalnego dzieci; a radzenie sobie z emocjami to trudny proces, który wymaga dużej umiejętności samokontroli. Dlatego też, zajęcia odbywające się w ramach realizowanego projektu, pozwalają dzieciom rozumieć uczucia i uczą je właściwej komunikacji - nie tylko z rówieśnikami, ale także z dorosłymi.