W dniach 9-24 października br. odbyła się kolejna edycja CodeWeek, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania. Uczniowie klas IV- VIII, podobnie jak ich młodsi koledzy, brali udział w wielu działaniach.
Zmagali się z programowaniem w Pythonie oraz Scratchu, gdzie mogli ułożyć swój pierwszy quiz lub dopasować flagę do danego państwa. Jedenastkowicze mogli również, w ramach nauki języka angielskiego, sprawdzić się podchodach QR, podczas których rozwiązywali zakodowane zagadki. Zabawa składała się z krótkich, codziennych modułów, które polegały na odczytywaniu kodów umieszczonych w różnych miejscach budynku szkoły oraz wykonywaniu odkodowanych zadań.
W ramach Tygodnia Kodowania odbył się również zakodowany wieczór matematyczny, w czasie którego uczniowie pracowali w grupach, a ich zadaniem było rozwiązywanie zadań z życia codziennego, ukrytych pod kodami QR oraz schowanymi w różnych miejscach Jedenastki.
Podczas zabawy z grą planszową Scottie Go uczniowie poznawali podstawy programowania oraz projektowali algorytmy; a w czasie lekcji bibliotecznych w grupach lub indywidualnie, za pomocą obrazów, dzieci kodowały książki. Następnie starały się odszyfrować znane tytuły.
Mimo iż kodowanie jest raczej dziedziną przeznaczoną dla umysłów ścisłych, to i poloniści przygotowali coś specjalnego dla swoich uczniów. W ramach Tygodnia Kodowania Jedenastkowicze mogli ćwiczyć ortografię, syntezę oraz poprawność pisowni, zaszyfrowując w specjalny sposób swoje zeszyty. Każdy ortogram miał przypisany swój konkretny kod, a odpowiedni sposób szyfrowania sprawił, że uczniowskie zeszyty nabrały wyjątkowych barw. Taka forma kodowania offline zwróciła uwagę dzieci na trudności ortograficzne oraz pisownię wyjątków i najtrudniejszych wyrazów.